Dia internacional de la dona treballadora 2020

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora hem volgut celebrar i reivindicar la importància de les dones en tots els àmbits professionals, i per això, hem pogut gaudir del testimoni i l’experiència viscuda d’onze dones que han estat entrevistades per totes les nenes i els nens de l’escola.

Educació Infantil:

A P3 ens ha acompanyat la Svetlana Prozorova,  jugadora de voleibol, i actualment entrenadora a Cabrils. Les nenes i nens de P4 hem gaudit de la Jana Colomer, guarda forestal del Parc Natural del Montseny. A P5, tots els nens i nenes han pogut fer preguntes a la Patricia Castillo, la nostra cap d’estudis, com a atleta de llançament de javelina i salt de perxa.

Cicle Inicial:

A 1r ens ha visitat la Montse Serra, periodista i editora, a qui hem pogut entrevistar i descobrir el seu punt de vista sobre el procés d’empoderament d’uns anys ençà de les dones en diferents àmbits professionals, fins ara molt masculinitzats. A 2n han gaudit de la companyia de l’entranyable Carme Famadas, una de les primeres dones de la seva època que es va dedicar al bàsquet professional, després d’haver començat a entrenar’s-hi de ben petita a l’escola.

Cicle Mitjà:

Els alumnes i les alumnes de 3r han tingut el plaer d’entrevistar a la Sílvia Garrido, actualment alcaldessa del nostre poble i, orgullosament, la primera alcaldessa de Dosrius des que existeix la democràcia. A 4t, han tingut una visita triple, amb tres dones representants de l’associació “Dones 21” de Teià: Rosa Vilaplana, Carme Gispert i Esther González.

Cicle Superior:

Per acabar, a 5è hem compartit impressions i reflexions amb la Gina Pórtera, artista visual, que ha fet èmfasi a les dificultats que ha trobat com a dona en el món de les arts. I, a 6è, han descobert la importància de les investigacions de laboratori amb la companyia de l’Anna Pujol, científica.

Ha estat una experiència commovedora que ha omplert d’il·lusió les mirades de les diferents dones que han protagonitzat la nostra jornada així com de tota la comunitat educativa. Agraïm profundament la col·laboració de cada una de les persones que han fet possible aquesta trobada, tan enriquidora.

Un cop finalitzades les trobades amb els diferents talents que hem tingut el gust d’acollir, cada nivell en farà un mural que serà exposat en breu en diferents espais de l’escola i que plasmaran les experiències viscudes.

Després, tots plegats, hem fet un llaç per simbolitzar el nostre compromís envers la igualtat d’oportunitats.