Escola

L’escola Castell de Dosrius neix l’1 de juliol de 2014 fruit de la fusió de les dues escoles amb que comptava fins aleshores el municipi de Dosrius: l’Escola del Pi, fundada el 1962, de dues línies i amb 332 alumnes, i l’Escola Encarnació Fonoll, fundada l’any 2007, establerta en mòduls prefabricats, d’una línia i amb 141 alumnes.

En el seu primer any, l’escola mantingué les dues ubicacions de les dues antigues escoles.

Al juny de 2015, la Generalitat retirà els mòduls prefabricats de Can Batlle, quedant l’escola reunida en la seva ubicació actual al carrer de l’1 d’Octubre, 4.

L’escola forma part de la xarxa d’ensenyament públic de la Generalitat de Catalunya i és, per tant, una escola pública, catalana, laica, respectuosa amb la pluralitat i democràtica. S’imparteixen les ensenyaments d’educació infantil i primària.

L’escola es fixa quatre objectius generals totalment vinculats al perfil d’alumne i d’escola que es vol assolir:

• Obtenir bons resultats educatius per part dels alumnes en cada cicle de l’educació infantil i primària.
  • Fomentar en l’alumnat hàbits i habilitats personals que l’ajudin a construir una personalitat i aprenentatges significatius.
  • Impulsar la cohesió social dels diferents sectors de la comunitat educativa.
  • Planificar i organitzar els recursos del centre.

Els quatre grans eixos de l’escola i el perfil d’alumne fixats i consensuats al PEC són: